de ce avem nevoie de razboaie

Scrijelit  sâmbătă, 3 aprilie 2010

Intrebarea este veche si exista mii de raspunsuri posibile.Pentru ca osul vecinului de pestera este mai gustos.Pentru ca Elena este cea mai frumoasa femeie din lume.Pentru ca nu ne plac negrii, englezii, irlandezii, evreii, musulmanii,crestinii.Pe sistemul asta ajungem pana la urma sa nu ne mai placa de nimeni.La baza oricarui razboi, sta unul din aceste motive: el are mai mult ca mine sau are ceva ce eu vreau, sau eu pur si simplu il detest.Ok, pot sa inteleg motivele, au logica.Si mie mi se intampla sa nu suport un om pur si simplu, fara sa imi fi facut nimic, fara macar sa il cunosc.Expresia consacrata este, cred, "nu imi place de fata lui".Si mie mi se intampla sa mi se para injust ca el are si eu nu am.Ce nu inteleg insa este: de ce pentru ca eu il urasc sau pentru ca il invidiez trebuie sa se moara?De ce, pentru ca eu simt cum am scris mai sus, trebuie sa ramana copii fara tata si mame fara copii?De ce trebuie sa mearga sa crape pentru mine si in locul meu oameni care poate nici macar nu imi impartasesc opiniile?De ce, pentru ca eu urasc sau invidiez sau vreau, trebuie sa moara copii?Asta zau ca nu am sa pricep niciodata.